baner2

FIZYKOTERAPIA

KRIOTERAPIA jest to miejscowe schładzanie ciała ciekłym azotem. Dzięki szybkiemu ochłodzeniu tkanek  uzyskujemy : uśmierzenie bólu, obniżenie aktywności procesu zapalnego, obniżenie napięcia mięśni, zmniejszenie się obrzęków, poprawa stanu klinicznego i funkcjonalnego polegająca na zwiększeniu zakresu ruchomości  chłodzonych stawów, skrócenie czasu leczenia kontuzji, działanie przeciwbólowe.

LASEROTERAPIA polega na doprowadzeniu lokalnie określonej dawki promieniowania do obszaru tkanek objętych patologią w celu wyzwolenia biologicznej aktywności naświetlonych komórek. Działanie: wspomaga regenerację tkanek, zwiększa syntezę kolagenu,  poprawia przewodzenie komórkowe, przeciwbólowo, przeciwzapalnie, przeciwobrzękowo, wchłanianie wysięków, poprawa krążenia.

MAGNETOTERAPIA (leczenie polem magnetycznym małej częstotliwości). Odpowiednia dawka pola magnetycznego działa na organizm zmieniając polaryzację błon komórkowych, poprawia przyswajanie tlenu przez tkanki i przyspiesza procesy regeneracyjne. Wpływa na poprawę odżywienia tkanek, przyspiesza zrost kostny, stymuluje odnowę kolagenu, poprawia krążenie obwodowe, działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie i rozluźniająco. Zabieg stosowany w leczeniu: stanów po złamaniach kości, zwichnięciach stawów, naderwania ścięgien i torebek stawowych, zmian zwyrodnieniowych i  stanów zapalnych stawów kręgosłupa i kończyn, osteoporozy, zapaleń zatok, oskrzeli, trudno gojących się ran.

LAMPA SOLLUX nagrzewanie tkanek za pomocą lampy o silnym świetle podczerwonym. Podczas naświetlania dochodzi do dość głębokiego przegrzania tkanek dzięki czemu w efekcie uzyskuje się miejscową poprawę ukrwienia oraz pobudzenie procesów metabolicznych. Zabieg stosowany w leczeniu przewlekłych stanów zapalnych układu ruchu, nerwobólach, zapaleniu zatok.

ULTRADŹWIĘKI są to fale akustyczne o wysokiej częstotliwości (1-3MHz). Tkanka naświetlana tego typu falami podlega mikromasażowi, którego efektem jest zwiększona temperatura i przyspieszone mikrokrążenie. W efekcie czego działa przeciwbólowo, rozluźniająco, przyspiesza gojenie. Zabieg stosowany w leczeniu: przewlekłej choroby reumatycznej, artroz, zgrubień okostnej (ostroga piętowa), przewlekła stany zapalne mięśni, zespoły bólowe.

ELEKTROTERAPIA jest działem fizykoterapii, w którym do celów leczniczych stosuje się bodźce elektryczne w postaci prądu stałego lub zmiennego o różnej częstotliwości. Podczas zabiegów wykorzystuje się biologiczne działanie prądu elektrycznego, który może pobudzać nerwy i mięśnie, uśmierzać ból, zwiększać ukrwienie tkanek, zmniejszać napięcie mięśniowe, przyspieszać regenerację tkane.

W naszym gabinecie bezpłatnie pomożemy Ci dobrać skuteczne zabiegi w zależności od posiadanych schorzeń lub dolegliwości. Wykonujemy następujące zabiegi elektroterapii:

• galwanizacja jest to zabieg elektroleczniczy, polegający na poddaniu tkanek wpływowi przepływającego prądu , wywołuje pobudliwość nerwów i ukrwienie w okolicy poddanej zabiegowi, a także działa przeciwbólowo. Stosowany także w jonoforezie – zabieg polegający na wprowadzeniu do tkanek jonów leków za pomocą prądu stałego.

• prądy Trabetra (Ultra- Reiz) cechą tego prądu jest silne działanie przeciwbólowe. Podczas swojego przepływu powoduje drżenie, wibrację mięśni, zmniejszając przy tym ich napięcie, a w rezultacie uzyskując efekt przeciwbólowy. Znajduje zastosowanie w zespołach bólowych, nerwobólach i chorobach zwyrodnieniowych.
  • prądy Tens wykorzystywany jest głównie do przewlekłej terapii przeciwbólowej. Zabieg stosowany w leczeniu zespołów bólowych mięśni, kręgosłupa i stawów, nerwobólach.

• prądy Kotzatrening zdrowych mięśni za pomocą stymulacji prądem średniej częstotliwości. Metoda ta nadaje się do stymulacji mięśni zanikających z powodu unieruchomienia oraz do treningu mięśni zdrowych. Nie można tą metodą stymulować mięśni częściowo i całkowicie odnerwionych.

• prądy intenferencyjnedziałają głównie na głębiej położone tkanki, dzięki nakładaniu się (intenferencji) dwóch prądów średniej częstotliwości. Ich głównym działaniem jest poprawa krążenia lokalnego, stymulacja pompy mięśniowej, łagodzenie bólu, relaksacja mięśni.

• prądy diadynamiczneprądy te łagodzą ból, poprawiają krążenie obwodowe, przyspieszają resorpcję, poprawiają trofikę tkanek

•  elektrostymulacja pobudzanie mięśni za pomocą impulsowego prądu elektrycznego. Zabieg wywołuje skurcz mięśnia. Znajduje szerokie zastosowanie w chorobach neurologicznych.